Torsdag 3 Mai 2012. Tarrafal, Kapp Verde


Da vi kom frem til hotellet viste det seg at det var overbooket, men kapteinen hadde en leilighet i reserve. Og han ble med opp til denne leiligheten og ringte på.

Ut kommer denne karen som vi ikke fikk navnet på, men han møter oss vennlig og er meget blid. Vi pratet på engelsk, og da jeg sier på norsk at jeg håper det ser like bra ut inne som ute svarer han: Å ja dere snakke norsk ja, det er koselig, jeg snakke lite grann. Jeg har to sønner som bor i Norge og jeg selv har jobbet på Freia i 20 år. Meget koslig type, og han snakket godt norsk. Av alle afrikaner så treffer du på han en av de mindre øyene på Kapp Verde nord / vest utenfor Dakar. :)


Leiligheten var meget bra, med stor terrasse.


Og består av fin stue.


Meget fint kjøkken.


Gang, meget bra bad og tre soverom. Vi stortrives der og kunne ikke fått det bedre. Så det var bare og pakke ut sakene, og pakke en liten sekk og så bar det rett ned til båten. Det var ikke snakk om dødtid her. Reisen hit ned gikk over all forventning, og bagasje kom samtidlig. Alt så langt er bare topp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar