6 Novembner 2009. Hjortekjøtt elller Viken2

Her i Stryn har jeg kontroll på kjøttet, for her henger det i kjølerum. Og det har jeg tildels hjemme og, men der må jeg følge nøye med gradene. Selv om jeg parterer opp kjøttet selv. Som en gammel klok mann sa! det kunne være for varmt på mitt verksted. Strømmen ble skrudd av der to dager før jeg kom hjem, og i går kveld lukket vi opp alle vinduene i tillegg. De hjortene som henger der ble skutt den 3 november og kan henge i 40 døgngrader, altså kan de henge der i 10 dager i 4 grader. Dette må jeg regne ut grundig i dag, og sjekke værmeldingen for helgen, men planen var i dag og reise til Viken 2 treffet hvis været holder seg mot o grader. Og det må jeg sjekke opp all værinfo om. For så i verste fall for dere som reiser til viken ha en trivlig helg. Jeg kan ikke ødelegge 120 kg hjortekjøtt. Da må jeg bli hjemme og partere.

1 kommentar: