3 November 2009.Trippel natt på hjortejaktas slutt i Stryn



Da vi dro ut for å jakte i går kveld var alt bra borsett fra den f... vinden. Men tro det eller ei, så stilnet vinden som bestilt. Min sønn ,Tor Arne ,ser tydeligvis bedre enn meg, og mente å se at det ene av de seks dyrene hadde to lange tagger. Ja er du sikker på det, så skyt, sa jeg. Pang, sa det med en gang. Jeg svettet da jeg så i kikkerten at et annet dyr datt rett ned, en det jeg mente var spissbukk. Det stemte, han hadde skutt sin aller første hjort . De andre dyrene forlot jordet og vi vommet og satt oss inn i våre jaktbuer igjen. Det gikk en stund så kommer de anda dyrene tilbake og pang sier det fra meg, enda en spisbukk. Vi tar oss av det og setter oss på post igjen, vi har nå bare en bukk igjen på kvota. Med dyra vart skremt no...., og tiden gikk. Men ut av den mørke skogen dukket det opp enda et dyr, avstanden var lang, men begge mente dette var en bukk. Da dette ble bekreftet at det var en bukk tok det ikke lenge før Tor Arne hadde skutt sin hjort nr to. Godt gjort, tre hjorter på en natt, og ferdig med hjortejakta for i år. Eneste som gjenstår nå er å slakte dyrene, vaske ned hytta, pakke ned alt utstyr og reise rundt til bygdefolket, takke for oss og takke for deres hjelp og gjestfrihet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar