Fredag 29 Oktober 2010, Slakting / Partering















Da er årets hjortekjøtt i fryseren, Det ble gjenomsnitt på syv og en halv kilo med kjøttdeig per halve voksne dyr. Det er meget bra, og det ble mye grytekjøtt, noe suppekjøtt,masse biff, steik, ytre og indrefile. Vi beholdt to store hjorter selv, selv om kalven er den beste. Men da blir alt så smått, og det er vi lei av. Parterte også opp fjorårslam av sau, og der gikk den ene til fårikål kjøtt. Selv steika gikk til det, og da blir det store fårikålstykker! Man slipper å pirke i maten etter kjøtt. Jeg er ingen slakter, men har en kamerat som har drevet med det i hele sitt liv, så litt peiling har jeg. Og jeg syntes det er trivelig å drive med når jeg har alt slakterutstyret i orden, det går mye lettere da. Men nå står det verste igjen og det er å vaske alt utstyret ( KJERRRIIINNNG......!) Men årets jakt er ikke ferdig med dette, jeg har igjen to hjort men de skal selges, og noen rådyr skal felles.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar