Fredag 22 Oktober 2010, Hjortejakt.









Ja da har hjortejakta startet, og det ble en bra start når man tenker på at jeg er alene. Skaut først en kalv og deretter rett på hinna før den greide å stikke, og så etter noen timer fikk jeg has på to ungdyr. Da brøyt jeg av ,da det er masse jobb før de skal på kjølen. Det regnet da jeg kom, men det gikk over til snø, og siden har det bare lavet ned. Været er grått og ser ikke innbydende ut. Det frøys på i natt, så bil og ATV så ut som isklumper, men nå er de tint opp. ATVen har gått lenge med en pressening over seg, og det gjorde susen og er nå klar til ny økt.
Jeg har igjen å selge kjøttet av en og en halv bukk og pluss en hind, og jeg selger halve og hele dyr. Kun kr 70.- pr kg. Så det er bare å bestille !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar