Søndag 7 Juli 2013. Møkka helg.










Fy fanden for en jobb, men så fikk vi tømt båten for det meste også da. Selv om det vart mørkt om fredagskvelden, så vi må gå over en gang til. Det lå to sekker med grillkull i båten som hadde gått helt i oppløsning, så alt var så svart der inne at man ikke kunne se gulvet. Fy å det så ut inni båten, men jeg fikk masse hjelp fra folk på campen til å fylle opp i kasser og stablet de inn i hengeren. I to dager nå har vi sittet og tatt av rustne kroker på wobbler / sluker i 15 kasser, det er ca 400 stk . Så har vi vasket og pusset (for å få vekk rustflekkene) så å si alle wobblene og vasket bager, klær, sovepose, tauverk, kjøkkenutstyr, pusset og smurt opp verktøy som ikke var for ille + + +. Har greid å ta vare på masse, helt ufattelig med tanken på at dette har ligget i vann en hel uke. Det har hengt ting til tørk over hele gårdsplassen. Naboen var en liten tur innom, og lurte på om jeg hadde tenkt å gå Villmarks butikken i næringa. Vi har spart forsikringsselskapet for masse penger, det er det ingen tvil om. Kan bare ikke se på at ting blir ødelagt, men timebetalingen blir ikke høy tenker jeg. Om det blir noe i det hele tatt.Takstmannen sa man burde ha egen forsikring på fiskeutstyr ? Stemmer det? Har løsøreforsikring på båten selvsagt og reiseforsikring, bør en ha enda mer forsikring eller bør en da være dekket ? Jeg mener at det må holde da, men det vil jo vise seg.....

1 kommentar:

  1. Jeg har 50000 i løsøre i gjensidige. Lykke til og håper du får dekket det meste!

    SvarSlett