Lørdag 6 Juli 2013. Dette skulle dere ha sett.

 
 


 
Det måtte altså gå en uke før Gjensidige tok grep, ja grep ? Jeg ba de ringe Redningsselskapet men de brukte Falck svarer de. Og det kom et lite bilbergings firma fra Gjøvik i en liten skjærgårdsjeep og en bærepose med tre nye jekkestropper. Jeg trodde jeg så feil, men de gikk rundt på havna og fant to stk 2"4" som de la mellom uteliggerne. De holdt på i 9 timer, og jekket og jekket, de festet krokene både her og der. Bandt fast med tau og jekket videre, og skal si det har blitt mye ekstra skader etter denne
behandlingen. Fy ! De fikk tilbud om hjelp av en med el vinsj men det aviste de. Og så sa de at redningsskøyta ikke ville assistere, og så var det motsatt. Men min kone ringte redningsskøyta hun og sa det motsatte. Og de ringte etter noen timer og lurte på hvordan det gikk. Jeg svarer dårlig :da kommer vi uansett hva de andre måtte mene sa de. Og det gjorde de, men da hadde de fått inn to lensepumper og båten hadde begynt å flyte, selv om den fløyt lavt i vannet. Jeg måtte bruke egen henger, for det hadde ikke de. Jeg har en stor kraftig båthenger med vinsj, og når den ikke er i bruk så pleier å leier ut hengeren min jeg. Så om Gjensidige ikke har tenkt å leie den må de løfte båten av med kran.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar