Mandag 22 November 2010. Stryn

Som sagt, skal jeg bare felle en bukk og en kalv, og jeg kunne ha vært ferdig for lenge siden. Men jeg er ute etter en stor bukk, men de lar seg ikke lett lure. Og skyter jeg kalven først så vet bukken at jeg er der. Jeg har latt fire små kronhjorter passere, om det var lurt får tiden vise. Det gjelder å ha is i magen å vente en stund og se om den kommer, men jeg kan heller ikke være her så veldig lenge. Det kan i verste fall ende opp med en liten bukk og kalv. Eller at det blir for mørkt så jeg ikke får noe, men slik er jakta å nå er det rett og slett for lyst om natten. Det er ikke en eneste sky på himmelen og fullmåne å jordet er helt frossent av rim, så det blir nesten så lyst som det skulle vært dagen. Nei det beste hadde vært om det var masse skyer og månen dukket opp innimellom, da hadde nok storbukkenogså vist seg. Men jeg hadde 26 hjorter på jordet rundt meg den ene natta samtidlig, og på det minste 18 dyr, og de virklige store bukkene de er der de også. Men det er jo en grunn til at de har blitt så store, men,men... på rett plass til rett tid så er det hjort! He he

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar