Lørdag 3 November 2012. Hjorte jakta ferdig

 Det tok ikke lang tid i år før alle 8 hjortene lå der. Meget effektivt jakt, når jeg skaut en hjort fra bua så tok jeg ATV`n og hentet dyret. Et snitt så var vommsekken ute, så inn i bua igjen, det tok 17 min. Så var det bare å vente på neste. Men det måtte være rett alder på dyret.

To av de gevirene her er mine. Dette har vært en travel høst, jobb, jakt, møter, og litt sykdom har gått i et. Og så kort tid har jeg vel aldri brukt på hjorte jakta noen sinne, selv om jeg har flere korte turer i år. 

Masse plommetre er der av flere typer, gode er de også.

Vakre Stryn er det noe som heter, og det er sikkert at det er når været er på sitt beste. Men slik er det jo mange steder når værguden slår til. Åtte hjorter, ja på så få jaktdager og er alene, fikk en av lokaljeger til å si. Det var da voldsomt da, er du ferdig alt, faen og du skyter da. Har nå satt ny pers på vekta på bukken nå, den største veide hele 140 kg. Nå får jeg prøve meg på noen rådyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar