Onsdag 12 Oktober 2011. Fullmåne og fint vær


I kveld er det fullmåne og fint vær, alt lå tilrette for en fin jakt. Men så streiket ATV`n den bare slurret på gira, kom meg fram i 5 km. Så den kunne jeg ikke dra inn hjorten med, og satt og grublet over dette i lang stund. Så horer jeg et brøl ikke langt fra meg, jeg tar kikkerten og speider i retningen der brølet kom fra. Jeg ser en hinn kommer løpende, så stopper den og da får jeg syn på bukken. Den kom fort og hinna løper videre i bra rettning i forhold til meg, og bukken etter. Jeg plyst kort og bukken stopper, jeg trekte av i det den stoppet og pittsju kom det fra lydemperen å jeg har felt første bukken i år. litt skuffet over at dette ikke var en kronhjort, for geviret så jeg lang vei i kikkerten at var stort, men den hadde 10 tagger og slaktevekten var hele 117 kg. Måtte tilkalle hjelp for å då dratt bukken ned til bilen da jeg hadde hentet den, men det gikk ikke da heller. Måtte bruke bilen, men den sank så mye i det bløte terenget så vi måtte til med masse tau. Det ble mye slit, men det gikk da på et vis. Vonheim stilte opp med kniv og slipestål å ringte en mekanikker som driver med ATV, og det var bare stille opp i morgen tidlig, så får jeg håpe at det ikke er alt for alvorlig feil med ATV`n. Jeg skulle fint ha greid et eller to dyr til i natt, men kan ikke forlange at andre skal sitte oppe og vente på at nå ringer Karlsen igjen.

1 kommentar: