Lørdag 29 Oktober 2011. Fullmåne


Ja fullmåne og snø er vel i overkant hva man kan drømme om, men jeg har hatt det tre ganger på de tyve årene jeg har jaktet hjort i Stryn. Og når slikt vær slår til tar det ikke lange tiden å fylle kvoten. Det aller beste været er når det er 50% skyet og månen dukker opp like mye, da er mulighetene meget store. Hvis man har rask nok hjerne som greier å registrere både kjønn og alder på dyret innen få sekunder, ja da har man store muligheter, men man må ikke skyte feil. Men hva handler dette om??. Dagen etter at jeg skaut den fine bukken på 117 kg i år hadde jeg en enda større finere kronhjort i kikkerten og det holdt på å smelle. Men hadde jeg skutt på dag  to hadde jeg ikke hatt voksen bukk lengre, og ta deg faen på at da hadde jeg nok sett den aller største bukken jeg noen sinne har sett før. Er det ikke slik da ?. Jobber nesten døgnet rundt og drit sliten er jeg og de rundt meg, nei det er vel ikke fullt så galt. Men det går jamt, og til helga som kommer farter jeg til Haugesund på fredag og kommer hjem søndag for å deretter å spole rett til Stryn for å felle 5 hjort til. Og skulle det bli problemer får jeg begynne å skyte i vinkel. He he

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar