Lørdag 19 Juni 2010. Molon på Viken II ga etter.









Da Tangentreffen ble utsatt på grunn av dårlig vær, dro jeg opp til båten for å lese i HDS bibelen og for å trykke på HDS-en. Ble jeg noe klokere? Tja litt. Det blåste opp forferdelig i natt, så jeg var ute for å se flere ganger. Og like før midnatt måtte jeg ringe Ola for å si i fra at nå gir molon etter og det er flere tømmerstokker som har løsnet. Tok noen bilder i natt og de to første bildene er dårlige på grunn av at jeg måtte ha stor blender åpning, frihånd. Det var på det mørkeste i natt, men hadde jeg hatt stativ i båten hadde bildene vert klare. Bølgene var drit store, og enkelte sprutet over gravemaskinen som står der ute. Ved 0300 i natt roet det seg ganske mye, og i dag tidlig var det nesten stille. Stille før neste storm. Og i dag tidlig var arbeidet med å berge tømmer og få ut så mye masse som mulig før kvelden da det skal blåse opp igjen. Det lå tømmer alle steder rundt molon. Det gikk verst utover ytre molo mot øst, spesielt i begge ender. Men de må raskest mulig fylle opp hele ytre molo. Den ytre brygga mot nord ble lagt så rett og fin, nå ser den ut som berg og dalbane. Og før jeg dro i dag begynte sjøen å vokse kraftig, og det skal bli verre til natta i følge YR.no. I går var det meldt 5 s/m men det må ha vert mer spør du meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar