Lørdag 23 Januar 2010. Bukkejakt

Sitter her og leter etter gamle fiskebilder, men det er stort sett bare smått. Da er der mye lettere og lete i mine jaktbilder, jeg har jo jaktet så mye forskjellig, bison, bjørn, ulv, villsvin osv.
Dette private jaktterrenget jeg har, var veldig bra for inntil to år siden. Det er to grunner til at det har blitt dårlig. Den største er gaupa, det er det ingen tvil om. Den andre grunnen er at det er bønder som har lagt ned melke produktsjonen. Og da forsvinner de fine grønne jordene med saftig raygras. Dette er en viktig tilleggsnæring rådyrene trenger. Så nå må jeg til med kultivere der. Jeg har fire jorder til disp, så til våren må jeg så raps og formarkskål osv. På bilde ser du en av de siste store bukkene jeg skaut der. Så at dette var veldig langt hold til bukken, men la meg ned for og sikte på bukken og i avstandsmåleren viste det hele 241m. Lå der og siktet og tenkte, og så fort at rådyret blir veldig lite på så lang avstand. Men skuddet var perfekt det, helt i overkant av hjertet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar