Fredag 25 Desember 2015. Innvielse av Kjøttboden














Da rakk jeg akkurat å få kjøttboden ferdig før hjortekjøttet veltet inn, hjortejakta var spesiell i år.
Det fantes nesten ikke hjort i terrenget, de stod høyt til fjels, så derfor fikk jeg ikke skutt et eneste dyr. På alle de åra jeg har jaktet i Stryn har jeg kun manglet to ungdyr og en kalv, og i år manglet jeg hele dritten. Men hjorten trakk seg ned når det kom en del snø i høyden noen dager før jul, og en god venn av meg som bor der oppe fikk sønnen sin til å feie ned fem hjort på tre kvelder. Så da var det bare å hive seg i bilen for å hente hjort. Deilig med et parterings rom der alt er lagt til rette , et lite kjølerom med plass til 8 bakker, eltemaskin, kjøttkvern som spyr ut kjøttdeigen, pølsestapper og påleggsmaskin. Men når kjøttet kommer så sent blir det mye jobb i jula.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar