Fredag 6 Desember 2013. Kona savner storm, vind og vann og gjorde noe med det :)



Ja, ja. Det var den dagen ! Tror ikke kjerringa synes jeg har nok å gjøre om dagen! Hun kommer jo fra vestlandet og syntes det er koselig med storm, vindkast, og vann, og de få gangene det er slikt vær her går hun ut ( så koselig sier hun ) Mens jeg satt og spiste dro kona i posten, butikken og til Eidsvoll, og da hun kom dit ringer hun og sier:" Tore, jeg lurer litt på om jeg skrudde på vannet på verkstedet for å fylle den store balja med vann. Og er usikker  på om jeg stengte den ??? Men jeg tror det ikke altså " Rask som lyn var jeg der nede. Jo da, tre til fire cm vann utover hele verkstedet, jeg gikk bort til krana og fikk slått av. Det var så mye vann at det rant inn i treskoene, og jeg fikk trykket på port åpneren så portene gikk opp. Skal si de portene var tette, det fosset vann utover halve gårdsplassen. Så var det ut med alt som stod på gulvet, og det var ikke lite. Fylte halve gårdsplassen med utstyr, og så fikk jeg på vannsugeren, den er effektiv!!! Men etter noen timer skulle vi ha det meste inn igjen og da hadde jaggu meg mye av det fryst fast. Er det mulig!
Så nå er alt skinnene rent der nede, og jeg fikk mye bedre gulvplass også etter å ha kastet en god del drit. Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar