Onsdag 23 Oktober 2013. Storbukke stakk innom :)



Ja starta på hjortejakta begynte bra, men værgudene har ikke på min side de siste dagene. Liker å være tidlig ute på post, lytte og tenke. Trodde brunsten bar på hell, og den er vel muligens det også. Så jeg lokket ikke i kveld, men rett etter skumring i går kveld før det vart for mørkt dukket plutselig opp en bukk jeg sent vil glemme. Den jeg skaut for noen dager siden er liten i forhold, den var en god del større og krona var gedigen. Den sveipet over gjordet på noen sekunder selv om det er nesten 300m langt. På toppen la den seg, og sikten gjorde at jeg ikke kunne følge den lenger. Men etter kort tid fikk jeg hjelp av lyset fra en trailer og så det kom to dyr løpende rett i mot meg, jeg tok opp håndkikkerten og tittet, og rett bak kom storbukken og jagde de opp. Avstanden var da ca 40 meter, og de forsvant, lurer på om jeg får se denne bukken igjen. Slik har hendt før å, og det vart med det øyeblikket Og har endt opp med en liten bukk, men det er bedre enn ingen. Jeg har jo allerede en kronhjort i år

1 kommentar:

  1. Det er sånne opplevelser som gjør at vi fortsetter med jakta selv om vi ikke får skutt!

    SvarSlett