Lørdag 17 Desember 2011. Til jakthytta i Stryn


Tidlig søndags morgen reiser jeg til Stryn for å hente ATV, henger og rydde og vaske meg ut av hytta. Hjortejakta har vært krevende i år. Det er veldig lite dyr over det hele der oppe, noe som er helt nytt. Jeg har egentlig en av Stryns beste hjorteterreng, men ingen forstår hva som har skjedd i år. Jeg mangler tre hjort, to ungdyr og en voksen hinn, og det har vært snø lenge nå men ingen spor i snøen etter hjort. Men et jaktlag i Oppstryn skaut to små ungdyr men skulle ha to kalver, og reglene sier at da tilfaller de dyrene nærmeste jaktvald som mangler ungdyr på kvota. Og det er meg, så jeg er veldig heldig som får med meg to hjorter hjem. Retunerer mandag litt utpå dagen da jeg har tatt juleferie, så lenge det varer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar