Onsdag 12 Januar 2011. Kontroll.


Det var kontroll ved Råholt kirke i dag, og jeg ble sevfølgelig vinket inn. Jeg hadde ikke for stor fart og bilbelte hadde jeg på, så det kunne han ikke ta meg på. Vognkort og førerkort ba han om og ruslet for å se om det var mangel på lys, tror jeg. Han spør om jeg kjører lastebil eller trailer og jeg svarer nei, da han legger til: Nei for de har gått ut på dato og det er mange som ikke har tenkt på det og fortsetter å kjøre. Men jeg ser du har sota ruter foran, det er ikke lov! Nei det har jeg ikke, svarer jeg. Det trodde også biltilsynet sist jeg vart innkalt i forbindelse med kufangeren, svarer jeg. Ja, nå er jeg usikker, sier han og kjenner og ser ekstra nøye, og legger til: nei, jeg er sannelig ikke sikker. Kan du opne døra litt? spør han, noe jeg gjør. Han setter i gang og skraper med neglen bortover og gjør dette flere ganger, og så tok neglen tak i den sota filmen, dessverre. Den er sotet ja, det blir mangellapp, men det var meget fint og usynlig arbeide, sa han og jeg så han strålte av lykke. Du får fire uker på deg til du må vise bilen på biltilsynet. Utrolig at de gidder å henge seg opp i det når de må gå så grundig til verks for å finne noe. Det er for meg og den vanlige normann helt ufattlig. men det er typiskt NORSK. Han var flink han og får sikkert en stjerne i boka !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar