Søndag 21 Februar 2010. Trollingstenger


De stengene jeg har i dag er av forskjellige merker og lengder . Har tenkt og investere i nye stenger til våren, men i hva? Dette har jeg lite greie på og går du inn i en butikk og spør, så er det de selger som de sier er best. Hvis jeg har forstått dette rett er 7 fot stenger fine til innlands, så bør man ha 9 fot på sjøfiske. Og så kommer dette med hvor mange pund de bør tåle. Det er jo moro og kjenne fisken ordentlig også, så for stive stenger kan det heller ikke være? Går det ann og kombinere dette med en 8 fot, en som går til begge deler? Her er det sikkert 1000 meninger om merke, lengde, pund, osv. Er det noen som gidder å komme med gode råd om dette? Jeg har sett på Ugly Stik, er de bra? Jeg takker og bukker for alle innspill jeg kan få. Tusen Takk!

7 kommentarer:

  1. Jeg har kjørt med Ugly stick Gold tiger i mange år,det er den beste trollingstanga jeg noen gang har prøvd. Har 10stk 8fot og 6stk 7fot.
    Syntes de er moro på liten som stor fisk.

    SvarSlett
  2. Hei Vikingfjord
    Gi beskjed hvis du skal kjøpe deg Ugly stick for da kan vi kanskje bestille sammen. Har noen som sjekker priser for meg i Sverige nå. Kanskje vi får en enda bedre pris hvis vi bestiller sammen. Jeg hadde tenkt jeg skulle ha 10-12 stk.
    Mvh
    Runar

    SvarSlett
  3. Det går fint å fiske med både 7 å 8 fot,men da må du bruke dem på hver sin side når du fisker.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Har 4 stk BeastMaster AX Downrigger 90M til salgs hvis det sku være interessant..

    Sjekk selges emnet på trollinfiske.org forumet.

    Mvh.
    Terje

    SvarSlett
  6. Om du köper ugly stik spön kommer du inte att att bli besviken ! Mycket bra spön som tål det mesta! Längden tror jag inte har så stor betydelse fiskemässigt men att hantera i båten är dom helt underbara. Det bästa är att dom får plats i skidboxen på biltaket färdiga att fiska med!!!!!! Så köp 7 fotare!!!
    Kolla http://www.ofc.nu/ Bra priser på ugly stik.
    Mvh// Micke Svedlund

    SvarSlett